Veelgestelde vragen (FAQ)

Bestellingen via THG

Mogelijk heb je een vraag over je bestelling of over een download. Hieronder vind je een overzicht van de meest gestelde vragen.

1. Ik heb een bestelling gedaan en betaald voor een e-book, maar heb het e-book nog niet ontvangen. Wanneer kan ik deze verwachten?
Direct nadat je een betaling heeft gedaan voor een e-book (iDeal, PayPal, Bancontact, Credit Card) ontvang je van ons een opdrachtbevestiging via email. In deze opdrachtbevestiging staat gelijk een link naar de download. Als je op deze link klikt start de download direct. Heb je je als klant aangemeld dan word je eerst doorgestuurd naar het inloggedeelte op onze website. Je kunt na inloggen de download starten in je eigen account op de website. Bekijk ook je SPAM box als je bestelbevestiging niet is binnengekomen.

2. Hoe kan ik een download op mijn computer of tablet zetten?
Als je op de link in je e-mail klikt start de download automatisch. Zodra deze klaar is wordt deze in de browser op uw computer, tablet of smartphone getoont. Je kunt nu op het download icoontje klikken (pijl naar beneden) om het e-book naar uw device te downloaden

3. Ik heb een bestelling gedaan en betaald, maar heb nog geen e-mail van jullie ontvangen. Wanneer ontvang ik deze?
Je ontvangt direct na betaling een e-mail van ons (maximaal 5 minuten) We willen je vragen om eerst in je SPAM box te kijken, soms komt het voor dat de e-mailclient vanwege de link in de e-mail de mail als SPAM behandeld. In 99% van de gevallen was dit de oplossing voor een schijnbaar niet ontvangen e-mailbericht

4. Is het ook mogelijk om het door mij bestelde e-book als e-pub bestand te ontvangen?
Ja dit is mogelijk. Stuur ons een reply op je bestelbevestiging en wij zorgen dat je een e-pub versie van je e-book ontvangt.

5. Ik heb een betaling gedaan via overboeking. Hoe lang duurt de verwerking hiervan?
Omdat dit proces gedeeltelijk handmatig verloopt dient u rekening te houden met een doorlooptijd van maximaal 48 uur. Wij proberen uiteraard dit zo snel mogelijk te verwerken, waardoor het meestal al binnen 24 uur verwerkt is op onze administratie.

6. Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

Koop je van een particuliere aanbieder op THG dan kun je vooraf de levertijd met de verkoper doorspreken. Gemiddeld is de tijd tussen koop en ontvangen van het pakket tussen de 2 en 7 dagen. (Je kunt een particuliere aanbieder herkennen aan een label zoals hiernaast afgebeeld). Tip neem zelf contact op met de verkoper via de knop E-mail de verkoper bij de advertentie.
Koop je een nieuw product van Tweedehands-Gitaar onder ander te herkennen aan de groene 'Gratis Verzending' label (of het kenmerk Nieuw onder aanvullende informatie) dan is levering altijd 1-2 dagen. Bestel je van maandag tot en met vrijdag voor 16.00 uur dan wordt je pakket dezelfde dag verzonden! Je hebt het dan al de volgende dag in huis. Al onze producten worden namelijk uit eigen voorraad geleverd.

 


7. Hebben jullie producten op voorraad?
Ja, de meeste producten zijn op voorraad en worden direct na betaling verzonden. Je herkent deze producten aan de groene blokjes en de tekst Op voorraad, voor 16u besteld - morgen in huis Voor producten van particulieren kun je het beste via de knop "e-mail de verkoper" contact opnemen met verkoper van het product. 

8. Zit er ook garantie op jullie producten?
Ja, op alle nieuwe producten zit standaard 2 jaar garantie. Dit is met uitzondering van verbruiksartikelen zoals gitaarsnaren, plectrums, gaffa tape (hier zit alleen garantie op productiefouten op)

9. Zijn jullie producten tweedehands of nieuw?
Alle gitaaraccessoires die wij verkopen zijn volledig nieuw inclusief garantie. Je kunt altijd per product opzoeken of het nieuw of tweedehands is. Hiervoor klik je op de productpagina naar Meer informatie Daar zie je de conditie van het product, staat er nieuw dan betreft het altijd een nieuw product met garantie.

10. Wat zijn de verzendkosten? 
De meeste producten hebben geen verzendkosten en worden gratis verzonden. Deze producten zijn te herkennen aan het groene Gratis Verzending label. Staat het label niet bij het product dan zijn de verzendkosten voor brievenbuspakketjes 2,79 Euro en voor gewone pakketten 5,75 Euro. Boven de 39 Euro is het altijd gratis verzending.

Voor producten van particuliere verkopers wordt een in sommige gevallen een bijdrage gevraagd in de verzendkosten, afhankelijk van het gewicht of afmetingen van het product.

Voor het buitenland rekenen we een 7,95 Euro verzendkosten op alle zendingen. Voor België is het gratis verzending vanaf 75 euro.

11. Kan ik een aangeschaft product omruilen?
Ja, binnen 14 dagen kun je het product omruilen voor een ander product of je geld terug vragen. Kosten voor retourneren zijn voor jouw rekening. In rekening gebrachte verzendkosten worden niet terugbetaald. Neem contact met ons op via e-mail alvorens je een product terug wil sturen. Alleen aangemelde producten kunnen worden geretourneerd. Uitgesloten van retouren zjin gebruiks- en verbruiksartikelen zoals gaffatape, aangebroken pakjes snaren, gebruikte gehoorbescherming of oordoppen, houtlijm, reinigingsmiddelen en doeken.

12. Kan ik achteraf of in termijnen betalen?
Ja, we bieden Klarna - Achteraf betalen en iDeal IN3 - betaal in 3 termijnen aan. Je kunt deze opties selecteren bij de betaalmethodes tijdens het afrekenen. Houd er rekening mee dat zowel Klarna als IN3 toetsen of je in aanmerking komt voor deze betaalmethoden. Hier hebben wij geen invloed op.

In3 - In 3 keer betalen met 0% rente
Betaal je je aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van in3: de enige gespreid betaalmethode met 0% rente. In drie keer betaal je het aankoopbedrag zonder extra kosten. Zo koop je binnen je budget je favoriete product. Het minimale bestelbedrag is € 100,- en het maximale bestelbedrag is € 3.000,-. 

Er zijn wel betaalkosten van toepassing van € 1 + 4% van het aankoopbedrag. De betaalkosten worden in rekening gebracht bij de eerste termijn.

Voorafgaand aan de betaling doet in3 een supersnelle gegevenscontrole. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kan je contact opnemen met in3 of kiezen voor een andere betaalmethode. Wil je meer informatie over in3? Bezoek dan: www.payin3.nl.

Hoe werkt het?
Als je kiest voor in3 betaal je het volledige bedrag in drie gelijke delen binnen 60 dagen. Op de dag van je bestelling betaal je het eerste deel via iDeal en wordt je aankoop verzonden. 30 dagen later betaal je het tweede deel en weer 30 dagen later het derde deel. Zo hoef je geen grote uitgave in één keer te doen. Je ontvangt een mailtje zodra je een nieuwe betaling moet doen. Wel zo makkelijk!

  1. Kies & check:
    Kies in3 bij het afrekenen, het systeem doet een supersnelle gegevenscontrole.

  1. 1e betaling & verzending:
    Je doet direct je eerste betaling en de bestelling wordt verzonden.

  1. 2e & 3e betaling:
    Binnen 30 dagen doe je de tweede betaling en binnen 60 dagen doe je de derde betaling.

 

Verkopen via THG

Wat kost het om te verkopen via Tweedehands Gitaar?
Verkopen via TweedehandsGitaar.nl is gratis. Je betaald alleen 4% van het verkoopbedrag wanneer jouw product wordt verkocht via de service van TweedehandsGitaar.nl Dit is een veilige manier van kopen en verkopen. De koper kan eenvoudig betalen via iDeal, CreditCard, Paypal of Bancontact (Belgie). De verkoper stuurt het product op en na ontvangst ontvangt de verkoper het bedrag van TweedehandsGitaar minus het bemiddelingspercentage. De koper kan ook rechtstreeks met de verkoper contact opnemen via THG (e-mail de verkoper bij het product). Op deze manier kan de verkoop ook onderling worden geregeld, helemaal gratis (je kunt dan niet gebruik maken van koper en verkoperbescherming).

Hoe kan ik verkopen via TweedehandsGitaar?
Verkopen is heel eenvoudig. Je maakt binnen een minuut een verkoopaccount aan en kunt direct beginnen met verkopen. Vol ook je verkopersprofiel zo volledig mogelijk in om de kans om iets te verkopen zo optimaal mogelijk te maken.

Hoe bepaal ik de conditie van mijn product?
Bij het plaatsen van een advertentie word je gevraagd de conditie van het product in te vullen. Hieronder kun je bekijken welke conditie bij jouw product hoort. Voor elke conditie zijn er kopers. Er zijn genoeg mensen die op zoek zijn naar bijvoorbeeld beschadigde of defecte instrumenten om deze op te knappen. Geef een zo eerlijk mogelijke weergave van de conditie voor een zo snel en vlekkeloos mogelijke verkoop.

Nieuw
Een product wordt aangemerkt als nieuw als het wordt geleverd inclusief de originele garantie en in de originele verpakking. Dit betekent dat nieuw in principe bedoeld is voor de verkoop door geautoriseerde dealers.  Daarnaast is nieuw van toepassing op artikelen verkocht door gitaar- versterker en pedaalbouwers. Heb je een product dat je direct na aanschaf weer wilt doorverkopen dan valt dit automatisch onder de mint conditie.
Mint 
Ook wel bekend als Zo goed als nieuw. Wordt geleverd inclusief originele verpakking en heeft geen imperfecties.
Goed 
Enige kleine imperfecties mogen aanwezig zijn, het instrument ligt gebruikt maar het product is verder in goede staat en werkt geheel naar behoren.
Gebruikt 
Het product is intensief of vele jaren in gebruik geweest. Dit is te zien door kleine imperfecties en enige vorm van slijtage. Het product werkt wel volledig.
Beschadigd 
Een beschadigd product heeft duidelijk zichtbare schade door bijvoorbeeld veel vervoeren van en naar optredens. Dit kan ook duiden op bijvoorbeeld ingesleten frets waardoor de werking van een gitaar minder is dan bij een goed product.
  Defect 
Dit zijn producten die het simpelweg niet meer doen, of grotendeels niet meer doen. Bijvoorbeeld een gebroken hals, een luidspreker die niet meer aangaat of een effectpedaal die het niet meer doet.

Ik heb een product verkocht via Tweedehands-Gitaar. Hoe nu verder?

Gefeliciteerd, je eerste verkoop via TweedehandsGitaar. Om er voor te zorgen dat de verkoop zo vlekkeloos mogelijk verloopt zijn er een aantal stappen die je kunt doorlopen. In dit artikel vind je precies wat je moet doen nadat je een e-mail hebt ontvangen over de verkoop van een van jouw producten. Ook wordt beschreven wat je moet doen om je geld gestort te krijgen na een succesvolle verkoop.


Affiliate TweedehandsGitaar

Kan ik ook advertenties van jullie op mijn website plaatsen?
Ja, via het TweedehandsGitaar Affiliate programma kun je producten van TweedehandsGitaar promoten. Per verkocht item via jouw unieke link ontvang je hiervoor ook een percentage van de verkoop voor. Meld je aan als Affiliate

Betaalmethoden Tweedehands Gitaar

Copyright © 2016 - 2024 tweedehands-gitaar.nl